Gold Plus Rewards® - FAQs

Word lid van Hertz Gold Plus Rewards®
Is er een minimumleeftijd om deel te nemen aan Hertz Gold Plus Rewards®?

De minimumleeftijd om deel te nemen aan Hertz Gold Plus Rewards is 21 jaar en voor klanten jonger dan 25 jaar kan een toeslag voor jonge bestuurders gelden, afhankelijk van de gekozen locatie en autocategorie.

Zijn er kosten verbonden aan een Gold Plus Rewards lidmaatschap?

Nee. Een Hertz Gold Plus Rewards lidmaatschap is helemaal gratis.

Wat zijn de voordelen van Hertz Gold Plus Rewards?
  • Geniet van 10% korting* en krijg onze beste prijsgarantie**
  • Gratis extra bestuurder voor je echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner
  • Geen lidmaatschapskosten
  • Wereldwijd versneld je huurauto ophalen op geselecteerde locaties
  • Gemakkelijker reserveren en uw voertuig inleveren
  • Verdien Gold Plus Rewards®-punten voor gratis huurdagen en upgrades
  • 25% korting op kinderzitjes.
    *Tot 10% korting op het Hertz basistarief geldt voor verhuur in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en de Benelux. 5% geldt voor de rest van de wereld. De korting is van toepassing op het vermelde basistarief (exclusief belastingen en andere kosten). Het is niet van toepassing op aangesloten tarieven of tarieven die al zijn afgeprijsd. **Klik voor de volledige voorwaarden van de Beste Prijsgarantie
Punten inwisselen
Hoe kan ik mijn punten inwisselen voor gratis huurdagen?

Om punten in te wisselen en online een auto te reserveren, log je in op hertz.be en maak je een reservering. Vink het vakje aan met de tekst "Gebruik mijn Hertz Gold Plus Rewards-punten." Als je reis in aanmerking komt voor een beloning, ziet je jouw opties op de pagina "Bekijk en boek".

Ben ik verantwoordelijk voor eventuele kosten als ik mijn Gold Plus Rewards®-punten inwissel voor gratis huurdagen?

Ja. Wanneer je punten inwisselt voor een gratis huurauto, worden de punten toegepast op de basistarief. Jij bent verantwoordelijk voor alle extra kosten in verband met een Rewards-huur. Deze kunnen bestaan uit overheidstoeslagen, belastingen, belastingteruggave, wegenbelasting, luchthaven gerelateerde kosten, brandstof aanschaf optie, tanken, toeslag voor te veel gereden kilometers, verzekering en optionele artikelen. Deze extra kosten zijn afhankelijk van vele factoren en kunnen hoger zijn dan de basisprijs van uw huur.

Waar kan ik punten inwisselen?

Hertz Gold Plus Rewards-punten kunnen worden ingewisseld bij deelnemende locaties in de Verenigde Staten, Canada, Puerto Rico, St. Thomas (Amerikaanse Maagdeneilanden), Australië, Nieuw-Zeeland, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Ierland, Italië, Spanje (vasteland), België, Luxemburg en Nederland.

Worden mijn punten geretourneerd als ik mijn reservering annuleer?

Als een reservering die met punten is geboekt meer dan 24 uur voor de ophaaltijd wordt geannuleerd, komen de volgende punten te vervallen: Als Gold-lid vervalt 50% van de punten die voor de boeking zijn gebruikt; Als Five Star-lid vervalt 25% van de punten die voor de boeking zijn gebruikt; Als President's Circle-lid worden alle punten teruggestort op je account. Als het lid zijn reservering annuleert minder dan 24 uur voorafgaand aan het moment van het ophalen of helemaal niet annuleert en de huurauto niet wordt opgehaald op de gereserveerde data, raakt het lid alle punten kwijt die zijn gebruikt voor het huurbedrag, ongeacht de niveaustatus.

Punten verdienen
Hoe kan ik Hertz Gold Plus Rewards® punten verdienen?

Je moet lid zijn van Hertz Gold Plus Rewards® om punten te verdienen, en alleen leden met een adres in de volgende landen kunnen deelnemen

  • EUROPA
    België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
  • NOORD-AMERIKA EN U.S. TERRITORIA
    Verenigde Staten, Bermuda, Canada, Mexico, Amerikaans Samoa, Guam, Noordelijke Marianen, Puerto Rico, St. Croix, St. John en St. Thomas.
  • CARAIBEN
    Anguilla, Aruba, Barbados, Bahama's, Britse Maagdeneilanden, Caymaneilanden, Dominica, Dominicaanse Republiek, Grenada, Guadeloupe, Haïti, Jamaica, Martinique, Montserrat, Nederlandse Antillen, San Marino, St. Kitts en Nevis, St. Lucia, St. Vincent en de Grenadines, Trinidad en Tobago, Turks en Caicos.
  • CENTRAAL EN ZUID-AMERIKA
    Argentinië, Bolivia, Brazilië, Belize, Chili, Colombia, Costa Rica, Ecuador, Falklandeilanden, Frans Guyana, Guatemala, Guyana, Honduras, Nicaragua, Panama, Peru, Paraguay, Suriname, El Salvador, Uruguay en Venezuela.
  • ASIA-PACIFIC
    Australië, China, Japan, Nieuw-Zeeland, Palau, Singapore, Zuid-Korea.
Hoe kan ik punten verdienen op al mijn huurcontracten?

Werk je lidmaatschapsprofiel bij om automatisch Hertz Gold Plus Rewards® punten te verdienen op alle gekwalificeerde huren:

  1. Log in op hertz.be
  2. Klik in de bovenste navigatiebalk op "Mijn account" en vervolgens op "Mijn profiel".
  3. Klik op "Bewerken" onder "Lidmaatschap Details". Vink vervolgens het vakje Hertz Gold Plus Rewards® aan en klik op "Bijwerken".

Als je per telefoon reserveert, vertel de Hertz-vertegenwoordiger dan dat je wilt beginnen met het verdienen van Hertz Gold Plus Rewards®-punten.

Kan ik zowel frequent traveller miles/punten als Hertz Gold Plus Rewards punten verdienen?

Nee. Als je kiest voor een frequent traveller programma en nummer, verdien je geen Hertz Gold Plus Rewards punten.

Kan ik bonus/promotiekrediet verdienen voor vroegere huurperiodes?

Ja, als jouw in aanmerking komende huur de juiste promotiecode en/of CDP- nummer bevatte en de huur plaatsvond in de afgelopen zes maanden en in aanmerking kwam voor de promotie.

Zie "Hoe krijg ik punten voor eerdere huren?" hieronder voor meer informatie.

Hoe ontvang ik punten voor eerdere huren?

Om met terugwerkende kracht punten voor Hertz Gold Plus Rewards® aan te vragen, log je in op jouw Hertz Gold Plus Rewards®-account op hertz.be. Klik vervolgens op "Mijn account", gevolgd door "Mijn punten gebruiken". Klik op "Verzoek om ontbrekende punten" en vul het online formulier in.

Hoe weet ik of ik mijn Hertz Gold Plus Rewards® bonuspunten op een recente huur heb ontvangen?

Je kunt je puntensaldo online controleren. Log in op je account op hertz.be. Je totale saldo wordt weergegeven naast de link "Mijn Gold Plus-punten gebruiken" bovenaan de pagina.

Waarom heb ik geen punten ontvangen voor mijn huur?

Sommige van uw huuractiviteiten komen mogelijk niet in aanmerking voor Gold Plus Rewards-punten. Klik hier voor de lijst met landen en locaties die geen Gold Plus Rewards-punten toekennen.

Vervaldatum punten
Vervallen mijn Hertz Gold Plus Rewards®-punten?

Punten vervallen niet als je een Hertz Gold Plus Rewards® huuractiviteit hebt gehad in de afgelopen 12 maanden. Activiteit betekent dat een Gold Plus Rewards® punt werd verdiend of ingewisseld op een huurperiode. Een Gold Plus Rewards punt kan alleen verdiend of ingewisseld worden op een voltooide huur. Het maken van een reservering of puntenoverdracht naar een partnerbedrijf telt niet als huuractiviteit.

Puntensaldo

Gold Plus Rewards-punten hebben geen contante waarde. De punten vervallen na 12 maanden zonder huuractiviteit. Indien je het Gold Plus Rewards lidmaatschap opzegt of beëindigt, indien Hertz van mening is dat je huuractiviteit frauduleus is, of indien het je verboden wordt om nog langer bij Hertz te huren, zal Hertz je Gold Plus Rewards saldo verwijderen en verbeuren zonder enige andere compensatie.

Hoe kan ik mijn Hertz Gold Plus Rewards® puntensaldo opvragen?

Log in op je account op de homepage van hertz.be en klik op "Mijn Account". Het totale saldo wordt weergegeven naast de link "Mijn Gold Plus-punten gebruiken" bovenaan de pagina.

Wat als ik Hertz Gold Plus Rewards®-punten mis?

Als je denkt dat u punten mist, kunt je met terugwerkende kracht punten aanvragen tot zes maanden na de huurperiode, mits je al lid was van Hertz Gold Plus Rewards® op het moment van de huur.

Zie "Hoe ontvang ik punten voor verhuur in het verleden?" voor meer informatie.

AnyDay Reward vs. Standard Reward
Wat is het verschil tussen AnyDay Rewards en Standard Rewards?

AnyDay Rewards zijn niet onderworpen aan black-outperiodes en kunnen worden gebruikt tijdens de drukste reisperiodes. Standard Rewards zijn beschikbaar tijdens alle reisperiodes behalve de drukste en vereisen minder punten om in te wisselen dan AnyDay Rewards.

Om de lijst met data en steden te zien waarvoor AnyDay Rewards moeten worden ingewisseld, log je in op hertz.be en klik je op "Mijn account", gevolgd door "Mijn punten gebruiken". Vervolgens zie je een link naar onze Algemene Voorwaarden. Bekijk deze om de AnyDay Rewards-perioden per land te vinden.

Hoe weet ik wanneer ik een AnyDay Reward moet gebruiken?

Klik hier om de AnyDay-kalender te bekijken.

Punten uitwisselen
Kan ik Hertz Gold Plus Rewards® punten overdragen?

Je kunt Hertz Gold Plus Rewards® punten overdragen aan een echtgeno(o)t(e) of partner die ook Gold lid is en permanent op hetzelfde adres woont als de primaire huurder. Het GPR-account van je echtgeno(o)t(e) of partner moet minstens één huuractiviteit hebben gehad in de afgelopen 18 maanden. Activiteit betekent dat een GPR punt werd verdiend of ingewisseld op een huur. Er is geen limiet aan het aantal keren dat punten kunnen worden overgedragen aan een echtgeno(o)t(e) of partner, of aan het aantal punten dat wordt overgedragen zolang de punten beschikbaar zijn op de rekening van het lid.

Je kunt echter geen Hertz Gold Plus Rewards® punten overdragen voor inwisseling op een luchtvaartmaatschappij/hotel/Amtrak account op naam van iemand anders (inclusief, maar niet beperkt tot, een echtgenoot of partner). Er is geen limiet aan het aantal keren dat punten kunnen worden overgedragen naar een echtgeno(o)t(e) of partner, of aan het aantal punten dat wordt overgedragen zolang de punten beschikbaar zijn op de rekening van het lid.

Bel in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Ierland en Spanje 087084488444; Duitsland 01806 33 35 35; Italië 199116611; Benelux 02 726-4950, en vraag naar de overdracht van punten.

Wat als mijn echtgeno(o)t(e) of partner geen lid is van Hertz Gold Plus Rewards®?

Uw echtgeno(o)t(e)/partner moet zich inschrijven voor een Hertz Gold Plus Rewards® lidmaatschap via de Hertz website. Zodra hij of zij is ingeschreven in het programma, moet hij of zij één autohuur voltooien. Zodra de huur is voltooid, kun je de Awards Desk bellen om punten over te dragen.

Wanneer verschijnen de punten op het account van mijn echtgenoot/echtgenote?

Als beide lidmaatschappen minstens 72 uur oud zijn en minstens één huuractiviteit hebben gehad, zijn de overgedragen punten binnen 24 uur na de overdracht zichtbaar op hertz.be. Een verkoopspecialist kan de overdracht van punten nog dezelfde dag zien en kan de punten toepassen op een toekomstige reservering. De Awards Desk zal je doorverwijzen naar de afdeling reserveringen om de reservering te boeken.

Account informatie
Hoe kan ik mijn rekeningafschriften bekijken?

Rekeningafschriften zijn online beschikbaar:

  1. Log in op hertz.be
  2. Klik op "Mijn Account" gevolgd door "Rewards Account Activiteit".
  3. Hier vind je jouw Gold Plus Rewards® puntenactiviteit voor de huidige maand en de vorige 24 maanden van puntenactiviteit.
Wat is het tijdsbestek voor de berekening van accountinformatie op mijn accountoverzicht?

De informatie op je account geeft de activiteit weer tot het einde van de maand voorafgaand aan wanneer je de e-mail ontvangt. Basispunten verdiend met verhuur worden bijgewerkt binnen vier dagen na de laatste voltooide huur. Voor de meest actuele gegevens en voor actuele informatie over jouw account, log je in op Hertz.com en ga je naar Mijn Account.

Wat is mijn Hertz Gold Plus Rewards puntensaldo op mijn rekeningoverzicht?

Het puntensaldo op je accountoverzicht toont het resterende aantal Gold Plus Rewards-punten die momenteel beschikbaar zijn op je account voor inwisseling vanaf het einde van de vorige maand.

Bijvoorbeeld:

- Je hebt 800 punten nodig om in te wisselen voor een huurdag in het weekend.
- Je hebt 900 punten nodig voor een doordeweekse huurdag.

Vergeet niet dat wanneer je punten inwisselt voor verhuur, de punten van toepassing zijn op het basistarief. Je bent verantwoordelijk voor eventuele extra kosten in verband met je Rewards huur die overheidstoeslagen, belastingen, belastingteruggave, voertuig licentie kosten, luchthaven gerelateerde kosten, brandstof aankoop optie, tanken, overtollige kilometers kosten, verzekering en optionele items kan omvatten. Deze extra kosten zijn afhankelijk van vele factoren en kunnen het basistarief van de huur overschrijden.

Wat kan ik doen als het puntentotaal afwijkt?

Als je je puntenstatus online hebt gecontroleerd, onthoud dan dat het puntentotaal accuraat is vanaf vier dagen na je laatste voltooide huur. Als je denkt dat je punten mist, kun je met terugwerkende kracht punten aanvragen tot zes maanden na het inleveren van de huurauto. Je moet inloggen op jouw Hertz Gold Plus Rewards account op de homepage van Hertz.com en klikken op Mijn Account in de bovenste navigatiebalk, gevolgd door Gebruik Mijn Punten. Klik op de link Gebruik Mijn Punten en klik op de volgende pagina op Puntenverzoek en vul het online formulier in.

Five Star
Hoe verdien ik de Five Star status?

Om de Hertz Five Star status te verdienen, moet je 10 huren voltooien of $2.000 spenderen, exclusief belastingen, binnen de aangegeven periode van 12 maanden.

Wat zijn de voordelen van de Five Star status?
  • Upgrade van één autoklasse op deelnemende locaties (afhankelijk van beschikbaarheid) naar een voertuig uit de full-size klasse (maximaal); niet geldig op huurperiodes van meer dan 28 dagen, noch op Hertz Premium, Hertz Collections, Local Collection (bijv. Selezione Italia, British Collection, Voyage à la Française, American Collection) voertuigen.
    Afhankelijk van de beschikbaarheid van voertuigen wordt een upgrade in één autoklasse aangeboden in deelnemende Hertz-vestigingen in de VS, Canada, Namibië, Zuid-Afrika en deelnemende luchthavenlocaties in Europa (Brussel, Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Parijs Orly, Parijs Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athene, Londen Heathrow, Londen Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milaan Linate, Milaan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam, Wenen, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève en Zürich) met een reservering van 48 uur van tevoren. Maximale upgrade is naar een full-size auto met een minimaal gereserveerd compact voertuig. Voor compacte, vierdeurs huurauto's is de maximale upgrade naar een full-size, vierdeurs auto. De upgrade is alleen naar de volgende autoklasse. Dit sluit speciale uitrustingen zoals minivans, SUV's en Hertz Collections voertuigen uit. Upgrades gelden niet voor huurperiodes van meer dan 28 dagen.
  • Verdien 25% meer punten op Gold Plus Rewards punten op alle gekwalificeerde huren.*
    *Het aantal in aanmerking komende huren is gebaseerd op huren tussen 1 januari en 31 december van elk jaar en wordt gereset op 1 januari van het volgende jaar.
  • Geen kosten voor extra bestuurders voor een echtgeno(o)t(e) of partner.
  • Hertz Gold Plus Rewards® punten voor gratis huurdagen over de hele wereld. *Het aantal in aanmerking komende huren is gebaseerd op huren tussen 1 januari en 31 december van elk jaar en wordt gereset op 1 januari van het volgende jaar.
President's Circle
Hoe verdien ik de President's Circle status?

Om de Hertz President's Circle status te verdienen, moet je 15 huren voltooien of $3.000 spenderen, exclusief belastingen, over een periode van 12 maanden.

Wat zijn de voordelen van de President's Circle status?
  • Gegarandeerde upgrade van één autoklasse op deelnemende locaties naar een full-size klasse voertuig (maximaal); niet geldig op huurperiodes van meer dan 28 dagen, noch op Hertz Premium, Hertz Collections, Local Collection (bijv. Selezione Italia, British Collection, Voyage à la Française, American Collection) voertuigen.
    Gegarandeerde upgrade in één autoklasse is beschikbaar bij een reservering van minimaal 48 uur vooraf. One-car-class upgrade wordt aangeboden op deelnemende Hertz locaties in de VS, Canada, Namibië, Zuid-Afrika en deelnemende luchthavenlocaties in Europa (Brussel, Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Parijs Orly, Parijs Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athene, Londen Heathrow, Londen Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milaan Linate, Milaan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam, Wenen, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève en Zürich) met een reservering van 48 uur van tevoren. Maximale upgrade is naar een full-size auto met een minimaal gereserveerd compact voertuig. Voor compacte, vierdeurs huurauto's is de maximale upgrade naar een full-size, vierdeurs auto. Gegarandeerde upgrade is alleen naar de volgende autoklasse. Dit sluit speciale uitrusting zoals minibusjes, SUV's en Hertz Collections voertuigen uit. Upgrades gelden niet voor huurperiodes van meer dan 28 dagen.
  • Verdien 50% meer punten op Gold Plus Rewards punten op alle gekwalificeerde huren.*
    *Het aantal in aanmerking komende huren is gebaseerd op huren tussen 1 januari en 31 december van elk jaar en wordt gereset op 1 januari van het volgende jaar.
  • Geen kosten voor extra bestuurders voor een echtgeno(o)t(e) of partner.
  • Hertz Gold Plus Rewards® punten voor gratis huurdagen over de hele wereld.